Friday, March 16, 2007

Bloggutmaning

(Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg.)

1. Jag kan knappt sova om jag inte har Kurt i sängen. Kurt har funnits i mitt liv sedan jag var fem år gammal och är en slags före detta vit och fluffig kaninhund. Med före detta menar jag att han är en skugga av sitt forna jag och är numera grå, solkig och deflated. En daglig påminnelse om att vi alla ska vandra den vägen. Har kört honom i tvättmaskinen en gång, det var i oktober 1999 efter att en pojkvän fyllekräkts på honom. Det var oerhört traumatiskt.

2. Jag pratar alltför ofta först och tänker sedan. Denna egenskap har gett upphov till klassiska citat så som: (under en diskussion om hur högt man kan hoppa höjdhopp och om någon nånsin kommer att hoppa över två och en halv meter) "Men det har man ju redan gjort, Patrik Sjöberg - 2.42!" Det är så lätt att blanda ihop det där med att en meter är 100 centimeter och en minut är 60 sekunder.

3. Jag är mycket latare än man kan tro. Being an arbetsnarkoman and all. Därför kan jag aldrig jobba som frilans. För jag är en riktigt latmask. Tydliga dagliga uppgifter och deadlines är min melodi.

4. Jag är ett control freak så till den milda grad att jag till och med tycker att det är jobbigt att få oväntat besök.

5. Jag är flygrädd. Men jag tror stenhårt på att om jag håller tummarna, eller en tumme rättare sagt, hårt utan att släppa, ända tills seatbelts off-skylten släckts så kommer det att gå bra. I am a sick, sick puppy.

6. Jag älskar att ha ett tjockt lager smör på rostat bröd. Det är så där syndigt gott så att jag nästan kreverar. Det ska vara extrasaltat Bregott, allt annat kan jag vara utan.

(Jag utmanar Kat, Kazuko, Jennie, Helen, Jonas, Jenny BD och Jonas)

No comments: