Thursday, March 15, 2007

Dagens i-landsproblem

Han: Kan vi inte ha luftkonditioneringen av inatt?
Jag: Varför då?
Han: Det är inte naturligt, jag får ont i huvudet av luftkonditionerad luft.
Jag: "Det är inte naturligt", skitsnack, det är samma luft som nu den råkar bara ha gått igenom en apparat så att den blir så där sval och najs så man kan sova utan att vara klibbig.
Han: Jag går upp och stänger av den nu.
Jag: Men du får ju inte ont i huvudet av att sitta i bilen, där är det också "onaturlig luft". Och flygplan är ju inga problem, du sitter ju inte och har ont i huvudet hela tiden när du flyger!

Han går upp och stänger av den.

Jag: (lägger mig platt) Guuuud vad du är envis. Ok inatt då, men i morgon natt ska den vara på. På full styrka!

Jag vaknar utsövd och stjärnögd nästa morgon men skulle aldrig i mitt liv erkänna att det faktiskt var bättre utan ac:n med bara ett lakan som täcke i stället för det tjocka täcket. Jag är envis som synden.

No comments: