Tuesday, March 27, 2007

Fat Camp?

Jag bor med min kille hemma hos hans föräldrar. I svenska öron låter detta med största sannolikhet bisarrt, märkligt och kanske till och med på gränsen till sinnessjukt.

Kanske lite.

Men ganska vanligt i Sydney.

Men det är också som ett all-inclusivehotel fast helt gratis. Eget rum med badrum, pool, städning var och varannan dag, måltid serverad varje dag vid åttatiden och precis som på all-inclusive så är det ibland gott och ibland inte. Oftast gott. Men också oftast för lite mängd mat. Och jag är inte ens speciellt stor i maten. Det finns aldrig tillräckligt för att ta om, och den första portionen som alltid ligger upplagd på tallriken är inte heller speciellt stor.

Så här går jag omkring och är hungrig. Och vågar inte gå ner i köket och kolla om jag hittar något mer att äta.

Som om jag vore en ofrivillig deltagare i The Biggest Loser.

I morgon bitti när jag kommer till min hyrda redigeringsplats i North Sydney ska jag köpa en Bacon&Egg Roll, en stor färskpressad apelsinjuice samt en dubble shot cappucino.

Och detta fantiserar jag om redan nu, innan läggdags. Som om jag faktiskt vore en matmissbrukare.

1 comment:

Tomasz Wysocki said...

du skulle nog tyckt om de amerikanska portionerna. blir man bjuden av någon, går man därifrån allt annat än hungrig. eller tom på kolesterol.

hur är den australiensiska maten för övrigt?