Wednesday, March 7, 2007

She's back

Nytt liv ny blogg.

Här är jag igen, ännu inte vid resans mål men en god bit på väg.

Avresan från Arlanda och avskedsscenen på Arlanda avlöpte som väntat - apjobbigt alltså.

NYC var hektiskt pulserande och alldeles alldeles underbart som vanligt. Inga turistattraktioner, museer eller annat tjafs denna gång.

Topp 10 NYC:

1. Middag i West Village med long lost high schoolkompis från Florida.
2. Fancy brunch på Central Park Boat House.
3. Vårvädret!
4. Times Square, as always...
5. Prince Street
6. Pravda Bar på Lafayette. Can I have a gin with a dash of tonic please?
7. Dim Sum GoGo söndagsbrunch i China Town
8. M.A.C. - sjuuuuuukt billigt!
9. Redken - sjuuuuukt billigt!
10. Nuts 4 Nuts.

Nu: Efter att ha vaknat upp på mitt hotellrum ett kvarter från Waikkiki beach klockan sju i morse gick jag på en snabb rekpromenad. Kunde inte sluta le. Knallblå himmel, varma vindar, solsolsol samt en lovely strand.

Problem: Jag är vit. Och då menar jag VIT. Minimjölksvit, genomskinlig, bländande, engelskt vit, svenskt vintervit.

Tar en siesta, eftermiddagssolen är snällare.

No comments: