Tuesday, March 13, 2007

Tillbaka

Hade förväntat mig att det skulle kännas annorlunda. Nytt och spännande men bekant på samma gång.

Fool.

Det känns ju som hemma. Inget konstigt alls. Pojken nyrakad och skinande av stolthet över sin splitter nya bil som anlände 4 timmar innan mig. Snacka om competition. Går direkt utan tvekan till bilens vänstra sida när jag ska sätta mig i passagerarsätet. Vi åker från flygplatsen till Opera Bar för att ta en drink och stöter på Jimmie som dj:ar där ikväll. Hos Andys föräldrar i Castlecrag, kollar kylen och skafferiet som man gör när man kommer hem. Nytt köksbord, fint. Pappan har gjort det av samma trä som de har på båten, på det ligger morgonens Sydney Morning Herald fortfarande uppslagen och skrynkligt välläst. Och där är vår Karlanda som mamman tog över när vi flyttade från Dee Why, några nya fläckar och lite mer nedsutten. Snabbdusch, water restriction level 3, måste spara vatten, stänger av när jag tvålar in mig. Nattens ljud från grodor, fåglar och possums registrerar jag knappt.

Nu är jag i Perth. Försöker hålla mig undan från solen så mycket det går. Jag är livrädd för solen. Min ena arm blev helt rosa bara av att sitta i bilen igår.

No comments: