Thursday, April 12, 2007

Alla gör denna lista och jag också i brist på egna idéer

Tio första
Första bästa kompis: Tesan
Första bil: Blå sossevolvo 740 från 1984 som jag tog över från mina föräldrar.
Första kärlek: Pär Östberg
Första husdjur: Pontus - en ilsken vädurskanin som pappa sedan bytte mot 6 höns(!).
Första semester: Till Paris med familjen när jag var två. Vi sov i bilen och käkade mest bröd, all very hippie and very seventies.
Första jobb: Städerska på JP Allrent som 13-åring. Barnarbete med andra ord.
Första köpta skiva: Picadilly circus med Pernilla Wahlgren.
Första riktiga kärlek: ? Riktig och riktig? Alla kärlekar är väl mer eller mindre riktiga?
Första piercing: When hell freezes over.
Första konsert: Alice Cooper på Hovet, Trash Tour. Ascoolt at the time.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: En Heineken i glas på Mosman Hotel igår kväll.
Senaste bilfärd: I en Saab 9:3 från Mosman Hotel efter träffen med svenska klubben. Den träffen ska jag berätta mer om en annan gång...
Senaste filmen du såg: En sång för Martin som gick på SBS igår. Vilken skitfilm. Vilken smörja. August har ett patetiskt bergmankomplex.
Senaste ringda telefonsamtal: Till fotografen Mark för att kolla om han vill åka till Melbourne och göra ett jobb med mig.
Senaste bubbelbadet: *längtansfylld suck* I min underbara lägenhet i Gävle för ett år sedan. I looove bubbelbad och det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att det nog inte lär bli många fler nu när man bor i ett land där vattnet håller på att ta slut.
Senaste spelade cd: Foo Fighters "In your Honour" disc 2
Senaste kyss: Några timmar sedan.
Senaste gången du grät: Den 2 mars när jag lämnade Sverige.
Senaste måltiden: Knäckemacka med rödlök, tomat och svartpeppar till lunch. Siljansknäcke. Thank God för svenska butiken på IKEA.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Ja
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Oh yes
Fått ditt hjärta krossat: Ohhhh yeeessss
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Aldrig
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Ja, men nu när jag tänker på det så önskar jag att jag busringt MER!

Sju saker du har på dig just nu
1. Hoodie Nixon
2. Flipflops Havaiianas
3. Jeans Acne Hex
4. Trosor H&M
5. Bh H&M
6. Hårspänne Kicks
7. Mascara L'Oréal
(Kanske inte min mest stylish day ever måste jag få tillägga...Men jag är i alla fall ärlig! Har dock inte gått utanför dörren.)

Sex saker du gjort i dag
1. Duschat
2. Svurit över en viss PR-ansvarig på ett visst företag
3. Dragit en lättnadens suck när jag fick min deadline framflyttad
4. Bloggat
5. Kollat på finalen i Rip Curl Pro på Bell's Beach - Go Taj!!!
6. Ätit en halv överbliven påskchokladkanin

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Min mobil
2. Min laptop
3. Min Eos 400D
4. Min Sony T10
5. Mina Anon solbrillor

Fyra personer du kan berätta allt för
Pass. Finns ingen. Har aldrig berättat allt för någon.

Tre val
Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Chips

Två saker att göra innan du dör
Åka till Machu Picchu
Bli mamma

En sak du ångrar
Ja, ett förhållande jag haft. Men när jag tänker efter så kanske jag inte ångrar ändå för i slutändan kom det något positivt ur det. Jag ångrar nog faktiskt ingenting.

No comments: