Monday, April 16, 2007

Komplett


...skulle tidigare nämnda meny bli om jag fick läsa den här boken efter maten. Och äta smågodis. Surt och salt och segt.

Shit, jag fantiserar om mat. Jag börjar bli en sån där som fantiserar om mat. Bara att gilla läget. Mental note: fixa matstash att ha på rummet. Några idéer om mat en sån stash skulle kunna innehålla som inte är onyttig men mättande? Inte frukt, det lockar bara till sig kackerlackor och andra kryp. Måste vara förseglad mat. Snälla kom med förslag. Kanske sån där rymdmat som Fuglesang hade i rymden vore något?

(Julie tog bilden)

4 comments:

Anonymous said...

kanske sådana där nutrilettkakor? eller torkad frukt och nötter? gillar din blogg du är urbra:-)

Sigge said...

Åh det där godiset ser såå gott ut. Snart får vi besök från Sverige, då ska det ätas sött, surt och salt!! Och ost! Jag tror den där matfixeringen är ett flyttautomlandsbeteende. Nåt slags omedvetet anpassningsätande. Jag hade samma men det har börjat lugna ned sig nu.

CECILIA said...

Åhhhh tack:-) Nu känns det mycket bättre, förklaringen är tagen: "flyttautomlandsbeteende" - I like! Jag är inte onormal, jag har ingen matfixering - det är bara ett helt ordinärt flyttautomlandsbeteende! Men jag är ändå grymt avis på dig och J som snart får trycka i er smågott. Ska nog be mamma skicka lite.

Anonymous said...

Mmmmm goa dom. Bara två veckor kvar...

DD