Wednesday, April 11, 2007

Återuppstånden

Summering påsken: Regn, mat, sprit, choklad, sova and repeat.
Betyg: 4 av 5 ankare
Irritation: Regnet
Hallelujah moment: När solen äntligen kom.
Äckligaste: En blodigel som sugit sig fast på min fot efter att vi duschat i ett vattenfall.
Överraskning: Födelsedagstårtan med skämtljus som ej gick att blåsa ut.
Bästa present: Min chokladbruna Nokia e65 från mamma och pappa.
Sorry people: Jag har ingen åldersnoja. 33 and loving it. (Hälften av alla grattishälsningar på mobilen och mailen handlade om min svindlande höga ålder, frågor har ställts om hur det känns och uttryck som "shit" och "kris" har använts. Jag ler och kategoriserar dem under fliken projicering;-)
Nu längtar jag till: Min resa "somewhere in Australia that I haven't been before" som jag fick av A i present.

7 comments:

Anonymous said...

Välkommen tillbaka baby. //K

C said...

Men hallå vilken tårta. Grattis i efterskott!

Anonymous said...

du är gammal, och därmed basta. punkt. / Jide

CECILIA said...

Gammal som gatan. Uråldrig. Har redan börjat fundera på om jag ska kremeras eller begravas i kista. Håller precis på att spika vilken musik som ska spelas på begravningen (förmodligen vill jag att du Jide ska sjunga en bulgarisk folkvisa). Och för att inte tala om mitt testamente, advokaterna är inkopplade men det kan jag säga redan nu Jide att du får allt. Precis allt, för det är du värd;-) Och ni andra får betala av mitt studielån på en halv mille. Grattis!

Anonymous said...

melanie snackar alltid om en aussie kompis som kommer från ett ställe som heter wagga wagga...
kanske vore ngt för er resa:-)
satt förresten i solen i uppsala och käkade timtams förra veckan.. det du... med extra mörk choklad:-)
lite kontakter och hederliga posten, så kan man njuta ordentligt även i svedala.

CECILIA said...

Sorry mate, men jag har redan varit i Wagga Wagga. Helt sant. Outback på riktigt, går inte ens att få en latte där;-)

Anonymous said...

Jag sjunger gärna en bulgarisk trudelutt. Kan en visa som handlar om en man som säger adjö till sin häst för han ska gifta sig och han har inte råd att ha kvar pållen... så kysser han hästen mellan ögonen och säger att de haft en bra tid ihop... Den är sjukt vacker. Jag ser fram emot att ärva allt som är ditt, jag är ju faktiskt nästan din lillasyster och vill ha allt som du har. skicka den där telefonen på en gång...
Och på den här bloggen verkar du inte vilja vara ärlig och erkänna att du faktiskt flytt till andra sidan jordklotet just för att slippa betala tillbaka ditt studielån... Men det är som i Erlend Loes bok "expedition l", den stora mardrömmen för vår generation är att ligga på en strand på en öde ö och se CSN dyka upp i horisonten... They will find you... /j-e