Monday, May 14, 2007

Förnekelse

"Turist i sin egen stad" är ett uttryck jag avskyr. Det är ju liksom det som är grejen med att bo i en stad man gillar att man känner den utan och innan och inte beblandar sig med kartläsande, shortsbeklädda fotograferande människor iklädda fotriktiga sandaler.

Men...

I dag så orkade jag inte vara arbetslös, förlåt arbetssökande, och sitta hemma vid datorn frenetiskt sökande på seek.com.au och ringa en massa förnedrande telefonsamtal. När alarmet på mobilen ringde i morse steg jag i stället upp, tog på mig bikini, solklänning och packade strandväskan och åkte till Manly. Frukosten intogs på favvostället Ground Zero, sedan slackade jag på stranden i några timmar och efter det shoppade jag. När jag blev hungrig igen käkade jag mysko sushi med sallad i och sedan tog jag en eftermiddagspromenad på Manly Corso. Det var min dag som turist i Manly.

Det finns ju sämre ställen att vara arbetslös...


1 comment:

Space babe said...

Håller med om att sushin verkar mysko, men annars verkar du ha det toppen! I alla fall så långt... Ska kolla in dina tidigare inlägg också.

Hur hittade du till min blogg? Är jag väldigt lätt att genomskåda identiteten på? Äh, det gör inte så mkt...

Åh, sol, sand och bad...