Wednesday, May 16, 2007

Vad är grejen med dålig belysning i provrum?

(Mycket väl medveten om att jag snor ett koncept från en annan blogg, men vad fan...)

Hur tänker butiksägare/butikskedjor när de bygger provrum? Tänker de överhuvudtaget? Förstår de att om de har exempelvis ett grönmålat provrum med stenhård belysning så ser 99% av kunderna förjävliga ut i allt de provar? Förstår de att om de satte in snygg, softad belysning som trollar bort en cellulit här och en skavank där så skulle de sälja mycket mer?

Jag tror faktiskt inte det. Vilket gör dem till idioter eftersom de inte förstår en så enkel sak.

Conclusion: Butiksägare/butikskedjor borde satsa på snygga provrum i rätt färg med schysst belysning så att man ser snyggare ut. Och varför inte sätta in smalspeglar också när de ändå håller på? Särskilt i butiker som säljer bikinis och underkläder.

Ropen skalla - snyggprovrum åt alla!

1 comment:

Författaren said...

Nämen. Jag tänkte på exakt samma grej när jag stod i ett provrum i dag. "Jösses vad magen putar ut här. Det gjorde den absolut inte hemma imorse!" Och så slog det mig att ljuset är värdelöst i provrum. Jösses. Let's förändra världen till det bättre!