Friday, June 22, 2007

Jag blir GALEN

Hur fan kan han dammsuga hela övervåningen men INTE dammsuga under sängen?

Där under ligger fortfarande ett tjockt lager damm med märken i utkanterna från dammsugaren.

Om det är någon kille som läser den här bloggen kan ni vara vänliga att förklara varför. Och när ni gjort det kan ni kanske också föreslå hur jag ska kunna ta upp detta utan att han blir förbannad? Inte för att man ska hålla på att generalisera mellan manligt och kvinnligt, men jag FATTAR HELT ENKELT INTE!!!

7 comments:

Anonymous said...

Ingen idé att bli förbannad!
Dom blir aldrig bättre...
Lägg din energi på något annat istället, annars kommer du bli galen.

Anonymous said...

Hörrdu du du.... nu skall vi inte dra alla över en kamm. Vissa av oss kan faktiskt både dammsuga och torka golven.. och kalka av duschen, diska, tvätta och mangla mm mm mm. Skulle vilja veta hur många kvinnor som byter vinterdäck på bilen tex....

Anonymous said...

dock kan vi vara lite slarviga med korr läsningen: kam :-)
sorry.

Anonymous said...

En variant är ju att du tar nån pryl som han gillar, vad vet jag, en favoritplatta eller ett cyklop, och kastar in det under sängen. när han letar efter prylen ifråga, allt mer desperat, så pekar du bara under sängen och säger "Jag tror jag såg nåt ligga där under, det skadar ju inte att kolla". Gärna en dag då han har mörka kläder på sig också, så att effekten blir extra stark (effekten av allt damm på hans kläder alltså).

Anonymous said...

Men lindgrenskan, det finns kvinns som inte heller kan dammsuga, jag till exempel dammsuger bara under saker när jag verkligen grovstädar...annars slår jag mest världsrekord i att dammsuga snabbt och få undan den värsta skiten. Det handlar nog inte om manligt eller kvinnligt, snarare om hur länge man står ut med dammhelvetet. Mitt tålamod är ganska stort.

CECILIA said...

Matte, ditt förslag är fantastiskt. Jag har redan slängt in hans våtdräkt långt under sängen och sitter nu och väntar på att han ska börja leta efter den.

FJ-jag VET, jag sa ju det att man inte ska generalisera och jag VET att det finns jättehusliga killar out there. Men min är inte en av dom och det är jobbigt. Och nej, kanske inte så många tjejer sätter på vinterdäck på bilen, men å andra sidan är det något man gör TVÅ gånger per år och jag vill gärna ha min lägenhet dammsugen lite oftare än så. PLUS att man inte byter däck i det här landet förrän de är utslitna.

Anonymous said...

Fj är i och för sig ett ENORMT undantag som i övrigt bara bekräftar regeln. Han är den husligaste person jag känner (men vi har en gång överraskat honom i mjukiskläder, nerdragna persienner och kall blodpudding till middag i en hög av tvätt (ren) så jag antar att även solen har fläckar).