Wednesday, June 13, 2007

Man behöver inte vara synsk för att se in i sin egen framtid

Herregud hur är det möjligt att en man kan vara så fullständigt värdelös på hushållsarbete? En man vars IQ är well over gränsen för att klassas som geni, en man som under sin karriär bland annat varit anställd av regeringen som revisor och bidragit till att skapa den i dag rådande skattelagstiftningen, en man som satt tre barn till världen och byggt en båt.

Hur i hela jävla friden är det möjligt att en sådan man är totalt oförmögen att plocka ur diskmaskinen? Hur kan det komma sig att en man av hans kaliber på fullaste allvar verkar tro att hans koppar, tallrikar och smutsiga smörknivar hoppar in i diskmaskinen av sig själva? Tro mig jag skulle kunna rada upp kilometervis av exempel men besparar er (och mig själv) pinan.

Jag förstår inte. Det gör mig fullständigt bindgalen. Och livrädd.

För jag är ihop med hans yngste son.

3 comments:

Anonymous said...

Why? we ask ourselves.... Jo, för att bakom varje sådan man står en mor och/eller fru som genom sin förmåga att "ta hand om" skapat denna illusion för våra män. Jag vet. Jag har en sådan. Han kan om han vill. Han vill inte. Om de väntar tillräckligt länge så DÖR vi kvinnor nämligen av frustration och gör det bara för att det ska bli gjort. Simsalabim!

Anonymous said...

När min mor gick bort visade det sig att min far som tidigare bara städat en gång om året (julstädningen- den var det noga med, så den var det bäst han gjorde själv..)var en riktig hejjare på att städa, tvätta, stryka, diska och laga mat (nja, kanske inte laga mat...) Helt oanade talanger som han tidigare bara inte gjort för att mor hela tiden "tagit hand om" dem...
Alltså: ge honom inte så mycket som ett lillfinger...

CECILIA said...

Helt rätt, ska inte ge ens en millimeter... Jag tror att situationen med hans pappa bottnar sig i att mamman var hemma med barnen och skötte hemmet medan pappan jobbade minst 12 timmar om dagen. Nu är han pensionär och låter fortfarande frun ta hand om allt. Det mesta är hennes fel, helt klart. Jag fattar inte hur hon står ut ärligt talat. I dag sade jag till Andy att jag blir livrädd när jag ser hur hans pappa ignorerar alla hushållssysslor. Han bara flinade... Australien har mycket mer utpräglade könsroller än Sverige tyvärr. Men tro mig, Andy ska tuktas. Här ska inte curlas eller skämmas bort det minsta.