Thursday, July 12, 2007

Jag mötte lång-Lassie

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:


Det finns någon för alla. Världens längsta man, Bao Xishun, har gift sig. Bao är 2 meter och 36 centimeter lång och hans nyblivna maka blott 1 meter och 68 centimeter. Hon är dessutom hälften så gammal som han är.
En dag i vintras när jag och E släntrade in på jobbet vid niotiden satt han i fikarummet. Allt blev som en dimma, jag kände mig yr och kunde inte prata på säkert tio minuter.


OH. MY. GOD. Han var på världsturné med Guiness rekordbok och under sitt sverigebesök gäst i kanalens morgonprogram. Och ja, självklart är det en freakshow som heter duga, men det går helt enkelt inte att förstå hur stor han är om man inte har sett honom i verkligheten. När han drack vatten ur ett 33-centlilitersglas såg det ut som att han höll i en fingerborg.


Chocken har ännu inte riktigt lagt sig.



Här sitter Bao i fikarummet på jobbet. Plasmaskärmen bakom honom är en 42-tummare. När jag sitter på samma stol som han sitter på når jag inte ner till golvet. Det är en barstol.

No comments: