Monday, July 2, 2007

Ropen skalla - städhjälp åt alla!

Säga vad man vill om alliansen, men detta är ett fantasiskt initiativ. Tid är pengar har alltid varit en av mina starkare åsikter. Heltidsarbetande människor kan nu ha råd att skaffa vit städhjälp eller barnvakt i hemmet med en rejäl skattereduktion. För hur mycket pengar sparar man egentligen om minst halva lördagen måste ägnas åt att städa och tvätta?

Jag kan meddela att här på andra sidan jordklotet har jag lyckats övertala pojkvännen om att investera i städhjälp när vi köpt lägenhet. Två timmar i veckan kostar nästan ingenting alls och jag är övertygad om att det kommer att bli mitt livs bästa investering.

Damm under sängen no more.

Irritation på stackars pojken som faktiskt inte ser smutsen på toan be gone.

Frustration över att vara den som måste sänka sin renhetsstandard för att möta hans - putz weg!

No comments: