Monday, January 28, 2008

Men när ska ni flytta in i lägenheten då?

Så snart som möjligt. Helst innan den 18 mars när mina föräldrar kommer på besök. Om läggan inte är klar innan dess kommer jag att lägga mig på golvet och gallskrika samtidigt som jag hamrar med knytnävarna på golvet som det bortskämda ensambarn jag ju faktiskt är.

Lägenhetsstatus i korthet:

Detta har vi: 42 tums Sony LCDtv, 6 vita stolar (sjuankopior), ett trehundradollars kastrullset från Myer, kritvitt påslakanset i 400 thread count Egyptisk bomull, elvisp, japansk kockkniv, kokbok, Rock Band för PS3, komplett uppsättning kryddor, skrivbordshurtsar samt whiskeyglas.

Detta har vi inte: Kök, badrum, golv, garderober och dörrar. Lägenheten är ett tomt skal. Man kan inte ens få ett glas vatten, än mindre gå på toa.

Så vi har lite jobb framför oss. Frantic February.

No comments: