Wednesday, February 13, 2008

Sugen på svensk sommar?

Kom till Sydney, här är vädret precis lika ostabilt, blött och oförutsägbart som vilken svensk sommar som helst. Februari är i normala fall den varmaste månaden med dygnsmedelteperaturer på 25-27 grader, men vi sover fortfarande med duntäcke och går omkring i långärmat och huttrar på kvällarna. Klimatet är uppfuckat, det är bara att inse.

Thursday: Possible shower Min: 16°C Max: 22°C UV: Very High
Friday: Clearing shower Min: 15°C Max: 23°C UV: Extreme
Saturday: Late shower Min: 15°C Max: 23°C UV: Extreme
Sunday: Possible shower Min: 17°C Max: 23°C UV: Extreme
Monday: Showers Min: 20°C Max: 24°C UV: Very High
Tuesday: Mostly sunny Min: 20°C Max: 25°C UV: Extreme

(Fast hudcancer lär man väl få i alla fall, trots regn och kyla tack vara ozonlagerhålet.)

(Och snälla ni, bespara mig alla gnällkommentarer i stil med "22 grader och skurar är i alla fall mycket bättre än snöslask och 2 grader över nollstrecket." Jag har också lov att klaga, det var ju inte BARA för kärleken jag valde att flytta hit om man säger så...)

No comments: