Monday, February 18, 2008

Thievery Corporation och tonårsfylla

Bilden i förra inlägget är från i lördags, vi var på Good Vibrationsfestival i Sydney. Det hela var till en början ganska vidrigt, medelåldern låg på 17 år och jag kände mig som en 55-åring på besök i sitt förflutna. Ungdomarnas beteende fick mig dock att ta en liten mental nostalgitripp till tiden då man på folkölsfyllan tjöt rakt ut av förtjusning när man träffade någon man kände "iiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh men guuuuuuuuuuuuuh faaaan va kuuuuul iiiiihhhhhhhhhh!!!" Höjden av lycka liksom, när man träffade en klasskompis på fyllan. Jajje, det var tider det.

Anyway, efter ett par tre fyra burkar ljummen Bacardi Orange blev jag lite mindre stiff och Thievery Corporations gig var det bästa jag sett på länge, helt grymt! Kanye West var dragplåster men han var värdelös så jag och Andy gjorde en runner mitt under hans konsert, gick upp till Oxford Street och haffade en taxi, beställde en pepperonipizza och vitlöksbröd från Pizza Hut och åkte hem och käkade i sängen innan vi somnade klockan 22.30. Halv elva, man är ju faktiskt inte 17 längre. Och inte 23 heller för den delen. Och det är ju faktiskt en dag i morgon också.

(Obs:Det är inte tjejen som skrivit brevet som filmat konserten, hade det varit hon så hade det varit sjukt mycket bättre kvalitet).

No comments: