Monday, May 26, 2008

AU$407


Storhandlade på Woolie's i dag för att fylla upp alla våra nya tomma köksskåp nu när vi har både spis, ugn och diskmaskin. Det tog tre timmar. A ringde under tiden och frågade om det hänt något. Jag vet inte varför men jag har alltid så himla svårt att bestämma mig för allt; ska jag ta vanlig fänkål eller babyfänkål, stor burk jordnötssmör eller liten (crunchy eller smooth), pastaskruvar eller penne, frigående ägg eller billiga burhönsägg, oxfilé eller entrecôte, lammkotletter eller ett rack, vanlig eller lättmjölk, hela eller krossade burktomater, smör eller margarin, lättcremefraiche eller vanlig...


Svåraste valet är dock alltid flingor. De flesta vet säker hur the cereal aisle ser ut i engelsktalande länder. Sverige gånger hundra. Galet många val.


Nästa gång gör jag en Jerry Seinfeld och köper alla flingor som jag tycker om och skapar ett bibliotek av frukostflingor i mitt skafferi.

1 comment:

Anonymous said...

åååh, jag skulle köpa den goda färskpressade Daily´s apelsinjuice i 1-liters plastdunk!