Monday, May 5, 2008

Måndag kväll

Andy betalar räkningar och jag bloggar. Vi åt köttgryta med potatis i till middag serverad på papperstallrikar direkt från micron. Om en vecka kommer köket, och sedan tar det bara fem dagar tills bänkskivan är installerad och jag får fritt spelrum för en aldrig tidigare skådad matlagnings- och bakorgie. Jävlar vad här ska lagas.

Det blir vita MATTA luckor och vit ceasarstonebänkskiva. Förmodligen blir det även vitt kakel.

I morgon ska min garderob med skjutdörrar i vitt frostat glas byggas i arbets/gästrummet och så fort bordet Grimle lyckats ta sig genom tullen från Kina till Oz så kan vi montera upp lampan över bordet och hemmet är praktiskt taget komplett.

Vissa av er har tjatat hål i huvudet på mig om att jag ska skicka bilder men det blir inget av med det. Bilderna kommer när allt är klar, när mitt hem ser ut som ett uppslag i Hus&Hem (vågar inte ens sikta på Elle Interiör, det är jag för fattig för) det lovar jag. Så nu har ni något att se fram emot i december!

No comments: