Monday, June 16, 2008

Skate or Die


Det började så bra. Lördag, ny klänning, good hairday, förlovningsfest för två av våra närmaste vänner samt en svensk inflyttningsfest.

Många glas champagne och ett par smärtfyllda dagar senare sitter jag nu här med en bruten vänsteröverarm i mitella och en svårt stukad högerfot i högläge inlindad i en ispåse.

Jag återupplever kvällen i mitt huvud och önskar att jag gjort saker annorlunda. Kanske borde jag ha börjat ana oråd redan på inflyttningsfesten när en man, hög som en skyskrapa, sprang omkring och drog ned sina brallor för att visa upp sitt högst mediokra paket. Det oroväckande i denna situation var inte enbart att jag kanske hade att göra med en riktigt sjuk jävel utan också att jag halade fram kameran och tog en bild på eländet. Möjligen kunde jag också ha skippat de sista tre glasen bubbeldricka.

Katastrofen inträffade strax efter klockan 02.00 på Pittwater Road i centrala Manly. Tillsammans med två män av svensk härkomst färdades jag till fots till en lokal i närheten där det skulle visas Sverige-Spanienmatch. Detaljerna om själva olyckan går isär, men jag ska enligt vissa uppgifter ha tjatat till mig att få låna en skateboard av en, för mig, helt okänd förbipasserande man.

Och the rest is ångerfylld history, som man säger här i utlandet.

No comments: