Wednesday, February 25, 2009

Grattis

Nuru Vickan är du inte så snopen längre va? Sju år fick du vänta och det var definitivt på tiden att han fick tummen ur den där Daniel (eller the meathead som Perez Hilton kallar honom).

Det jag tar med mig från presskonferensen är dock Daniels breda ockelbodialekt. Jag bodde ju i Gävle ett tag, det hela var mycket traumatiskt, och efter det får jag utslag av gästrikemål. Man kan ju inte annat än hoppas att bernadotterna ser till att det blir ordning på honom framöver.

Prins Daniel, hertig av Västergötland *undertrycker att anti-monarkistiskt hånskratt*.

(Min cynism till trots så blir jag faktiskt väldigt glad när jag ser hur lyckliga de är, särskilt Vickan. Det bara strålar om henne och hon känns som en helt vanlig tjej för allra första gången. Det här blir ju grymt för henne, nu kan hon ta med honom när hon ska ut och representera vilket borde underlätta betydligt.)

2 comments:

Anonymous said...

Han kan få ena kôrs i väschôttska å mäk.

Anonymous said...

Den glada nyheten gav ju även svenska folket en anledning att klämma i sig ännu fler semlor på fastlagstisdagen:-) Tack Vickan för det. Har du fixat några semlor där nere än då?? Eller är de bannlysta nu under badsäsongen...