Thursday, March 19, 2009

Jag är inte dum

Jamen alltså jag fattar ju själv att inlägget om träning och mat nedan är jävligt irriterande och provocerande för vissa. För trots att det ligger viss ironi bakom så är det allvar också, och eftersom jag är typ som en born again christian fast med träning och hälsa som religion så är det ju klart att jag missionerar det som jag är övertygad om. The Lancet publicerade en ny rapport igår där det återigen konstaterades att övervikt är precis lika farligt som att röka och förkortar livet med lika många år. Men det var inte dit jag ville komma.

Detta är ingen träningsblogg och jag kommer inte att hålla på och fortsätta tjata om detta, men det är svårt att låta det passera obemärkt när jag själv mår så oerhört bra fysiskt och psykiskt av de förhållandevis små förändringarna jag gjort i mitt liv. Men som sagt, sluttjatat nu.

1 comment:

SfiumeakursD said...

Jag tyckte inlägget var asbra och peppande skrivet.Det är väl inget att hymla om att många skulle må bättre av att leva mer hälsosamt! Såg dessutom en supersnygg bild av dig på FB och blev ännu mer peppad :)Om man bara kunde köpa sig lite mer karaktär skulle jag på stört, ta död på chips-romantiken som råder här hemma! You go girl!