Tuesday, April 28, 2009

Losers


Jag vet att det inte är riktigt pk men under sommaren har jag kollat rätt mycket på Biggest Loser. Åtskilliga kvällar har jag stått på löpbandet på mitt gym och sett deltagarna pinas under träningspass som skulle kunna få en elitidrottare att kräkas av utmattning. Framförallt så imponeras och fascineras jag av dessa människor som lyckas samla ihop tillräckligt med kraft och viljestyrka för att ta tag i sin övervikt och sitt matmissbruk. Många hävdar att det ju är jävligt lätt för dem att gå ner när de har personliga tränare on call dygnet runt och kylskåpet välfyllt med hälsosam mat, men till syvende och sist så handlar det ändå om att vilja förändra och ta tag i saker.

Och det blir jag jävligt impad av inom alla områden. Människor som inte trivs med sitt jobb, sitt liv, sin omgivning, sig själv eller vad det nu kan vara, och istället för att gnälla aktivt tar tag i sig själva och skapar förändring.

I alla fall. Bob, vinnaren, gick ner halva sin kroppsvikt på 4 månader.Från 167 till 80 kg. Tiffany, som kom tvåa, startade på 113 kg och väger nu 59. Damn! Läs mer här.

No comments: