Thursday, June 4, 2009

Best of both worlds

Det bästa med vintern i Australien är Sommar i P1 och min elektriska filt som värmer upp sängen varje kväll innan läggdags.

När årets sommarpratare annonserades igår blev jag alldeles till mig av upphetsning. För till skillnad från förra årets pinsamt dåliga urval så ser årets lineup riktigt lovande ut.

Jag ser särskilt fram emot Linda Olsson (kan hon toppa sitt underbara sommarprat för tre år sedan?), Malin Åkerman (hur låter hennes svenska?), Bodil Malmsten och Ingvar Kamprad.

(Uppdatering: Tack du anonyma kommentarslämnare som uppmärksammade mig på min oförlåtliga felskrivning på Ikeakungens förnamn. Kan endast skylla på temporary insanity. Eller så tänkte jag på Ingemar Stenmark samtidigt som jag skrev. Jag vet inte, men pinsamt var det. Förlåt INGVAR)

2 comments:

FJ said...

Ett prov på Malin Åkermans perfekta svenska finns i ett litet videoklipp på sr.se.

Anonymous said...

Ingvar! INGVAR Kamprad! :)