Wednesday, September 16, 2009

De jävla pelargonerna

Befinner jag mig i en situation som jag inte är bekväm med. Bristen på tid har de senaste veckorna blivit sjukt påtaglig, och jag är på väg att börja grina så fort vi får en inbjudan till middag/lunch/drinkar/annat firande för att jag inte för mitt liv förstår hur vi ska hinna renovera. Vi bor i en knarkarkvart, och vi är båda enormt stressade över att ingenting hinns med.

Sent igår kväll kom en plötslig och outhärdlig irritation på pelargonerna i trädgården över mig. Vissa kanske skulle kalla det hela projicering, men pelargonerna, pensionärsblomstret numero uno, skulle bort. Så trots att trädgårdsarbete ligger långt ner på prioritetslistan så ställde jag mig igår kväll, i mörkret, och slet upp dessa förbannade pelargoner. Allihopa. Sedan beställde jag en drös agaveplantor på eBay.

3 comments:

Karin said...

Helt rätt prioriterat - pelargoner är vidriga och luktar kattkiss.

FJ said...

Ok, när frustrationen lagt sig skall jag skicka dig några bilder på min pelargonsamling...

Anonymous said...

Äntligen!
Har känt mig så ensam i mitt hat mot dessa värdelösa Lasse Anrellblomster. Ska jag skicka en mechete?
Jides