Sunday, April 10, 2011

Vuxenlycka

Det är söndag kväll jag sitter i ett nystädat hem, kylen är proppfull med mat, blöj- och våtservettslagret påfyllt, all tvätt tvättad och rena lakan i sängen. Bring on Monday liksom. Det känns så vansinngt vuxet och på ett sätt kanske lite sorgligt hur lycklig det gör mig att allt är ordnat och fixat inför veckan som kommer.

Men jag har inte bara varit hemmafru i helgen. Vi sköt fram födelsedagsfirandet till en annan gång när jag är lite mindre utmattad men var på middag hos kompisar igår kväll, och i dag blev det fotoutställning och tidig middag i Chinatown.

Och jag har inte det minsta söndagsångest över att jag måste jobba imorgon. Det här är nästan för bra för att vara sant.

1 comment:

Anonymous said...

Och det är lika sorgligt att jag, när jag läser om det, riktigt kan känna hur den lyckan känns. Been there...so many times.
Hälsn Ulrika M