Thursday, July 5, 2012

Tillbaka till verkligheten


Tillbaka till verkligheten, originally uploaded by ALIFEINOZ.

Efter fyra dagar tillbaka på jobbet är jag helt färdig. Kan bero på att jag i princip gör två jobb eftersom min redaktör är på semester. Men ändå. Och lyssna på det här: När jag hämtade Liv på dagis var hon sur och inte sig själv alls, när vi kom hem hade hon 38.5. Spännande fortsättning följer. Man hade ju hoppats att hon skulle vara frisk i mer än 10 dagar.

Förresten, årets mest oväntade reaktion: Blir inkallad på Nyhetschefens kontor. Han stänger dörren (bara en sån sak) och säger att han vill att jag ska göra lite reporterskift för TV-nyheterna. Och där han förmodligen förväntade sig en översvallande, "I'm not worthy"-reaktion blev jag bara ljummen. Mumlade något om att ja visst, det går väl bra och att det är viktigt för mig att kunna så mycket så möjligt på redaktionen så att jag blir oersättlig och får vara kvar. Det finns säkert minst tusen journalister i detta land som skulle döda för det erbjudandet, så i efterhand tänker jag att min reaktion var lite "too cool for school". Det han inte vet är att min plan är att bli redaktör eller producent, och att jag på ett sätt känner att reporteråren är bakom mig.

Bilden har inget med inlägget att göra förresten. Kul bara. Gaypak!

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas du gillar Sydney! Bodde dar i 1.5 ar men har nu flyttat till Perth - vilket ar mindre, cowboy-aktigt men ratt coolt det ocksa. :)