Saturday, August 25, 2012

Glad och tacksam osv



Glad och tacksam osv., originally uploaded by ALIFEINOZ.
Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar att jag får bo i denna fantastiska del av världen. 10 minuter från Manly Beach, aka "Världens största sandlåda."

Man har en ständig stash av färgglada strandleksaker samt en stor filt i bakluckan och drar dit efter dagis och hänger en timme eller två. Eller som i dag, tre timmar på morgonen med en unge som inte kan sluta pipa av lycka och en förnimmelse av sommar.

Dock att jag hatar detta ständiga smörjande pga noll ozonlager. Men jag kan leva med det.

2 comments:

S said...

det förstår jag, jag avundas dig ofta!

Emma said...

Herregud vad jag saknar Sydney och Manly... Idag lämnade jag ett storgråtande barn i 15 grader, ösregn och blåst på dagis (han hatar regn och dåligt väder) och det är fortfarande augusti - en av våra "härliga sommarmånader". Nej, tacka vet jag en promenad på Manly beach efter jobbet, sand mellan tårna, sol i ögonen och havsbrus i öronen.
Men håller med dig om svårigheten att hitta riktiga vänner där. Det vi saknade mest när vi bodde där var likasinnade, nära vänner som man kan diskutera på riktigt med. Alla våra vänskaper där var mer på det ytliga planet och blev aldrig djupare med tiden. Och då betraktar vi oss ändå båda två som ganska sociala, öppna och lätta personer att bli vän med.