Thursday, April 10, 2014

Sex veckor

Imorgon är det sex veckor sedan han kom till oss och nu när jag lärt känna honom lite bättre kan jag konstatera att han är en hungrig kille som gillar att sova och mysa. Han sover fortfarande bra på nätterna (gud vad jag hoppas att jag inte jinxar det nu), inatt till exempel ammade jag klockan 22 innan jag gick och lade mig, och sedan vaknade han 3.30 och var hungrig och sov sedan vidare till 06.00. Det kan jag definitivt leva med *fingers crossed*. På dagarna får han amma oftare, ibland varannan timme för att fylla på dagsbehovet när jag är vaken. Det händer ibland att jag väcker honom för att amma så att det inte ska gå för länge och så att han lär sig att dagsömn inte är samma sak som nattsömn.

I know, intressepil i ögat för er utan barn. Oh well.

Liv har bra och dåliga dagar. Mest tror jag att hon bara vill ha mamma för sig själv igen.

Jag trodde jag hade återhämtat mig ok från snittet men de senaste dagarna har jag börjat få ont igen, inte i själva snittet utan ut till höger mellan naveln och snittet. Mycket otrevligt och jag ska till läkaren imorgon för att kolla upp detta. Jag hoppas att det bara är muskulärt och inte ärrbildning eller hematom.

No comments: