Wednesday, June 11, 2014

Nappträning

Försöker lära Hugo att ta napp inför flygresan pga tänker att det vore bra att ha att ta till om (när?) det blir riktigt illa. Liv hade aldrig napp men när jag ser hur lugn, tillfreds och tyst han blir med den där plastgrejen i munnen så kan jag ju definitivt se fördelarna.


För övrigt har jag nog aldrig känt mig så FUL som jag gör nu. Har nog åldrats cirka tio år på tre månader samt inte haft turen denna gång att extrakilona bara "rinner av" som de gjorde efter förra graviditen. Detta trots att denna unge nog ammar dubbelt så mycket som Liv gjorde?

Bring on amningsslut så jag kan köra stenhård 5:2 samt få mer tid att träna. Är inte heller helt främmande för diverse artficiella hjälpmedel att se lite piggare ut.

Mvh, desperat tvåbarnsmorsa som väl snart börjar tappa håret också.


4 comments:

Colombialiv said...

För mig var det efter 6 månader som kilona började rinna av (tack vare amning) så jag tänker att ett annat trick skulle kunna vara att hålla ut ett tag till med amningen…? Fast det där är ju så himla olika för alla, så vem vet.

Lycka till med flygresan och nappen!

Anonymous said...

För mig kommer de där kilona att börja rinna av mig efter 6 år. Hoppas jag.

Lycka till med flygresan. Du har all min beundran. Själv oroar jag mig inför onsdagens 24 timmar resa med man, två barn och svärmor. Svärmor. Jobbar stenhårt med mental imaging, ser mig själv med ett glas vin, en bok och mina nya silikonöronproppar.

Tove said...

Vi gav mat i nappflaska vid start och landning under första flygresan när vår bebis var nästan 4 månader gammal...

Jag har skrivit om det här: http://tovetankar.blogspot.se/2016/12/forsta-flygresan-med-bebisen.html

Charlotte said...

แทงบอล offers an assortment of choices for clients to join on the site, notwithstanding the free preliminary. The quickest and most helpful strategy to enlist is online that allows you to join with a Visa or email address. Then, at that point, you can mess around with genuine cash and partake in the fervor. Whenever you have set up a record, you can begin wagering on your favored competitions or sports. The help gives you a free time for testing that is a fantastic motivation to attempt the assistance and settle on a choice.