Saturday, June 7, 2014

Uppdatering


Och så flög tiden iväg och en månad hade svept förbi. Dagarna går i och ur varandra, amning, blöjbyten, konflikter med fyraåringen och sjukt mycket hushållssysslor (varför blir det så mycket mer när man är hemma hela dagarna?).

Hugo har hunnit bli 14 veckor och väger 7.9 kilo. Bara det sistnämnda är ju helt galet? Han är chillad nu, verkar som att den värsta skrikperioden är över. Han äter fortfarande mycket och ofta, och jag ska villigt erkänna att jag är trött på att amma. Längtar tills jag kan börja med ersättning så att A kan bli lite mer involverad (läs: so I get my freedom back). Hade lätt kunnat avvänja honom nu men pga så mycket enklare att amma när man är på resande fot än att hålla på med flaskor och pulver så får det vänta tills i augusti när vi är tillbaka.

Om en vecka flyger jag till Sverige själv med båda barnen. Låt mig upprepa det, Jag flyger till Sverige. Själv. Med BÅDA barnen. Är redan vansinngt nervös och förbereder mig på det värsta. Det finns inget jag längtar efter så mycket just nu som att sätta fötterna på svensk mark och lämna 28 (förmodligen delvis) traumatiska timmar bakom mig. Vi stannar i sju veckor och A sluter upp i början av juli.

Livs beteende den senaste månaden förtjänar ett eget inlägg pga oerhört traumatiskt för alla inblandade. Herregud alltså,

No comments: