Thursday, April 12, 2007

Just nu...

...befinner jag mig i teknikhimlen tillsammans med min nya älskling.
Skype och Messenger direkt i mobilen via hemmets trådlösa bredband och Fring. Kollade mailen direkt i sängen i morse. Okynnesringde till A med Skype från nedervåningen när han satt på övervåningen. Och snart, snart är det morgon i Sverige så att jag kan chatta med K. På mobilen.

A har i samband med min tekniklycka drabbats av en av de värsta sjukorna som finns, nämligen teknikavundsjukan. Han suktar och trånar så fort han ser min nya mobil. Igår kväll så tyckte jag mig till och med se en liten strimma dregel rinnandes ned från mungipan när han efter timmar av tjat fick låna den en stund.

I morse fick han kolla sin surf report i sängen och sedan utspelade sig följande konversation:

A: Wow........... That's amazing.......
C: I know, how cool is it! So awesome!
A: Freakin' fantastic, I have to get one. It's sick...
C: Yeah you have to get one, do you want me to check on eBay how much they are?
(jag kollar eBay, fortfarande i sängen, han skakar på huvudet kan knappt tro sina ögon hur fantastisk denna tingest är)
C: It's the future baby!
A: It's the future...

(och så ler vi och fnissar sådär fånigt i samförstånd som bara två tekniknördar in love kan göra...)

(och ja, innan någon besserwisser börjar göra sig lustig över att detta med att surfa i mobilen inte är något nytt så vill jag påpeka att jag vet det. Men det som är så sjukt coolt med detta är att man kopplar upp sig på bredbandet = mycket snabbare och helt gratis. Och ip-telefoni i mobilen i stället för vid datorn med ett töntigt headset är bara as cool as)

No comments: