Monday, May 21, 2007

I dag irriterar jag mig på:

- Folk som inte kan stava och folk som särskriver. Särskilt folk som jobbar med det svenska språket men ändå inte lyckas få till det. Inte för att jag vet något om reklambranschen men nog är det väl fan att en annons ska kunna gå genom alla mellanhänder ända till sidan 3 i DN utan att någon upptäcker en felstavning? Kalla mig anal det skiter jag i. Folk som inte kan stava borde inte jobba med språket som verktyg. Sådetså. Jag saknar sajten skrivihop.nu så att det gör ont i mig.
- Att det inte går något sent flyg hem från Melbourne till Sydney på fredag kväll.
- Att man inte kan köpa färsk jäst utan endast torrjäst i detta förtappade land.
- Att jag fan aldrig kan lyckas hitta en bil som har allt: Rätt pris, low mileage, log books, service history, automatic, one lady-fucking-owner samt utbytt timing belt(vad nu det är på svenska, jag vet bara att det ska bytas ut efter mellan 60 000 och 105 000 kilometer).
- Att tvättmaskinen i huset där jag bor är top loaded och uråldig vilket gör det omöjligt att använda sköljmedel. I love sköljmedel.
- Att ingen av mina nära, varken föräldrar eller kompisar, har ringt mig en endaste gång sedan jag åkte. Inte. En. Enda. Gång. Närå, det är ju jättesmidigt att Cecilia köper telefonkort, laddar på pengar på Skype och ringer hem. Varför skulle någon behöva ringa till mig när jag alltid ringer?

3 comments:

Anonymous said...

tove lifvendahl. som även jobbar på hambergsfisk i uppsala då och då... packar söta presentkorgar och skyltar i butiken... snyggt jobbat...

Anonymous said...

kan det vara kamremmen...

Anonymous said...

Hej min älskade kusin!
Jag har ringt dig och på skyp, dessutom! Plus att jag har bokat biljett. Fast jag kanske inte räknas efterso jag inte kan stava eller skriva ihop :-) Jag ringer dig efter helgen, när bröllop och fest är över. Saknar dig och älskar DIG!! Din sysin Tesan.