Tuesday, June 26, 2007

Jag intervjuar mig själv i brist på andra personer att intervjua

Vad förvånar dig mest med ditt vuxna liv?
Att jag är precis samma person inuti som jag var när jag var 13. Samma rädslor, samma humor, samma viljor, samma känslor. Jag trodde att man skulle blir annorlunda när man blev vuxen. Att man skulle bli en helt annan person, att allt skulle förändras. Men det enda som egentligen är annorlunda är att jag vet mer, har levt mer och kan hantera saker på ett bättre sätt. Och så att jag har egna pengar och kan göra vad jag vill. Äta godis till frukost till exempel.

Mitt liv skulle bli lättare om?
Sverige och Australien låg lite närmare varandra.

Vilket var ditt första jobb?
Plockade blåbär med pappa en höst och sålde bären. För pengarna köpte jag min första kamera.

Vad är det bästa som kan köpas för pengar?
Flygresor.

Mitt bästa köp?
Min laptop, min digitala systemkamera och resan hit.

Vad bjuder du på om du får oväntat besök?
Helst inget. Jag gillar inte oväntade besök eftersom jag är ett control freak.

Vad får dig att inte vilja stiga upp ur sängen?
Vemod, kall luft utanför täcket och tristess.

Vad är du mest stolt över i ditt liv?
Att jag ser till att mina drömmar går i uppfyllelse. Att jag spelar en aktiv roll i min egen framtid.

Vilka vill du ska svara på dessa frågor mer än du?
Eddie Vedder, Kat, Carl och Alexandra.

listan snodd från Sandra.

No comments: