Wednesday, June 6, 2007

Min kille


har världens största leende och jordens vassaste knän. han har noll bollsinne, kan knappt fånga en nyckelknippa som kastas mot honom, men han är grym på alla brädsporter, särskilt de som utövas i vatten. ett liv utan att surfa är ett liv inte värt att leva sade han en gång. han älskar att köra bil och fjäskar mer för sin splitter nya subaru liberty än vad han gör för mig. han älskar mat, framförallt kött men han lagar sällan själv. han är jättedålig på att diska och städa, rent av undermålig, men helt fantastiskt flink på att häva i sig öl på kortast tid i tävlingar. han har en perfekt liten rumpa och han gillar att ha byxor som hänger och visar hälften av den. machoinstinkt finns men plockas endast fram vid speciella tillfällen som på ett smirnoffparty för ett par veckor sen när han, tydligen, kände sig tvungen att ge sig in i slagsmål med en galen påtänd engelsman som hällt ut drinkar över mig och en kompis. ett blåöga rikare gick han ur striden och jag såg på honom att han gillade det. han är beroende av excelfiler, hela hans liv finns på ett eller annat sätt katalogiserat på ett spreadsheet. han älskar sin famil och behandlar dem med stor kärlek och respekt. förr i tiden brukade han extraknäcka som dj och då hade han artistnamnet A2K. när jag retar honom för det blir han jättesur. han sade upp sig från sitt drömjobb och sålde sin nyinköpta bil för att flytta till sverige och vara med mig och läsa på sfi. tillbaka i sydney kämpar han vidare med svenskan och läser på kvällskurs. han kan inte säga "r" och när han säger "imojjon" är han så söt att jag nästan börjar grina. när jag blir stressad så lugnar han ner mig och när jag är sur får han mig alltid att börja skratta. första gången han sa i love you var på boomerang beach. vi drack champagne och åt solvarma jordgubbar och mina ben blev fullständigt uppätna av sandflugorna. även om jag nu är på andra sidan jorden, långt borta från min familj och mina vänner, så behöver jag bara titta på honom för att känna mig hemma här också. han har den effekten på mig.

1 comment:

Kaospatrullen said...

Så fint, så fint, så fint!