Thursday, July 26, 2007

Bebisdusch

Under min frånvaro här på bloggen har jag gjort en massa saker. Vissa av dom sakerna har varit helt nya upplevelser. Bilden ovan är tagen på en baby shower som jag var på i helgen.

En bebisdusch är en mycket osvensk företeelse där den gravida mammans alla KVINNLIGA kompisar och släktingar träffas ungefär en månad innan bebisen ska födas för att äta snittar och tårta, dricka champagne (obs: inte den blivande mamman, hon får dricka juice) och dela ut presenter. Inga män får komma. De skickas ned till puben för att dricka öl och kolla på rugby.

Det pågår en hel massa aktiviteter under en baby shower. Man slår till exempel vad om vilket kön bebisen kommer att ha, vilket datum den tros titta ut och hur stor den då kommer att vara. På den baby shower som jag var på så fick alla även måla på gravidmagen och säga något till det ofödda barnet. Jag kan inte måla så jag skrev.

No comments: