Thursday, July 26, 2007

Snälla, ta lite längre tid på dig är du gullig. Det är så himla kul att stå här och titta på när du scannar streckkoder och lägger mina varor i påsar.

Mycket är annorlunda här i landet på andra sidan. Vissa saker bättre och andra sämre. En av de saker som är så jävla mycket sämre att jag får lust att slåss varenda gång jag åker och handlar mat är kassasystemet. Kassörskan (eller i fallet ovan kassören) inte bara läser in alla streckkoder och väger frukt, närå som om inte det skulle räcka så PACKAR dom även påsarna åt en. Och det kanske låter bekvämt men det kan jag tala om att det är det inte. Det är TIOGÅNGERFUCKINGLÅNGSAMMARE än om man fick packa dom jämrans påsarna själv. Jag blir galen.

Dagens i-landsproblem #2. Ping.

2 comments:

Anonymous said...

Jag håller med. Har bott flera år i USA där dom har samma system. Men inte nog med att det tar tid... det är ALLTID en liten icke-talande mexikanska som packar och DET gör mig så jävla illa berörd. Som Master and servant liksom. Fy faaaaan!

Anne said...

men nej, jag håller inte alls med. jag tycker att det är mycket skönare att de packar åt en.