Saturday, July 28, 2007

Det gäller att ha is i magen som min pappa alltid säger


I dag har jag äntligen köpt en bil. Min allra första egna bil. En liten silverfärgad Toyota Echo (Yaris i Sverige) med precis allt jag har letat efter: One lady owner, log books, service history, immaculate condition, power steering, auto, alloy wheels and low k's. (fyi så vet jag inte riktigt vad alloy wheels betyder men jag tror att det är bra)


Det finns dock ett men. Ett inte så litet men...


Jag har inte sett den än. Min kille åkte och kollade på den och gav den tummen upp och så mycket litar jag alltså på honom att jag låter honom köpa en bil åt mig. Vi ska hämta den i morgon och sedan ska jag sitta och köra bil hela helgen. Åka till Manly kanske. Eller dra till Chatswood och shoppa. Eller kanske bara köra runt runt i området där jag bor bara för att jag kan.


Det finns en annan sak som min pappa alltid säger, eller egentligen så citerar han ju Göran Persson när han säger det, men ändå: "Den som är satt i skuld är inte fri". Anyway. Skit i det. Bil är frihet.


Nu jävlar blire åka av!

1 comment:

Anne said...

Grattis! Och i vänstertrafik och allt. Yo go girl!