Monday, January 21, 2008

En ding ding värld

Alltså, jag har ju inga barn och kan ju inte egentligen relatera till det här med barn och allt vad det innebär.

Men jag var ändå tvungen att klicka på länken på expressen.se med rubriken "Så ska män lära sig amma".

Jag läser artikeln och det hela låter helt sjukt. Och så kommer jag till följande stycke:

"Ämnet manlig amning är dock väldigt tabubelagt. Sigbritt Werner är övertygad om att många män ger barnet bröstet för att lugna dem. – Säg att mamman har ammat barnet så att det är mätt och hon åker iväg för att träffa några kompisar. Tror du att alla pappor hittar den där smutsiga nappen? Det är klart att de ger barnet bröstet. Men det är så laddat att ingen vågar prata om det."

Det är klart att de ger barnet bröstet.

Det är klart att de ger barnet bröstet?

Det är klart att de ger barnet bröstet!

Ja det är ju klart att de gör. För barnet vill säkert jättegärna suga på en helt platt pytteliten och superhårig bröstvårta i stället för en vanlig napp.

Alltså, tyvärr, jag skulle kunna fortsätta resonera men jag börjar bli illamående. Tror jag ska googla Sigbritt Werner i stället. Kommer ej att bli förvånad om hon har elallergi och/eller fibromyalgi. Kanske har hon också en privat hemsida där hon öppet berättar om "sin fibro".

1 comment:

Andreas & Jennie said...

Helt sjukt!!
Klart som fan att INGA pappor ger sina barn sitt EGET bröst! Var har hon fått det ifrån???!
Kanske är hon själv uppvuxen med sin pappas håriga bröstvårta i munnen och måste nu försvara det för sig själv.
Men det är ju helt sjukt - och onaturligt! Pappor har ingen mjölk, därmed basta.
Och jag då som har barn kan ju berätta att en mans lillfinger är mer likt en mammas bröst än vad en mansvårta någpnsin kan vara.