Tuesday, January 1, 2008

No more champagne, and the fireworks are through /---/ Happy New Year!

(fotnot: Jag har ej sett detta fyrverkeri i verkliga livet eftersom jag tillbringade nyårsafton ensam hemma på soffan med en illa timad uvi. Pojkvännen drog på fest, och ja - he's in the dog house)


Här kommer en lista på årets:

Känslotillstånd: Lycka (året inleddes dock med en bergochdalbaneliknande resa mellan hopp och förtvivlan)

Jobberbjudande: Som nyhetschef på en av Sveriges största nyhetsredaktioner och tacka nej

Beslut: När jag bestämde mig för att nedmontera mitt liv och min karriär i Sverige och köpa en enkel biljett till Australien

Prövning: Bo hos min killes föräldrar i Sydney och verkligen, verkligen förstå innebörden av uttrycket "bita ihop"

Tried it and hated it: Vara arbetslös

Roligaste jobb:
Frilansuppdragen

Frihetskänsla: Köpa min första egna bil

Sämsta beslut: Tacka ja till fast jobb på ett skitföretag jag inte ens vill nämna med namn, det enda positiva är lönen

Neverendingstory: Leta lägenhet varje lördag i 7 månader

Sverigebesök:
Therese, Lukas, Fredrik och Kattis - tack för att ni kom, det var helt grymt!

Matupplevelse: Yum Cha, tröttnar aldrig

Konstanta: Längta hem

Fad that I'm already sick of: Facebook (särskilt superwall)

Julklapp: Halsband från Tiffany

Nyårslöfte: Fixa jobb på en nyhetsredaktion asap

No comments: