Wednesday, December 10, 2008

Going to the Chapel


Fortfarande en smula omtumlad kan jag konstatera att det minsann inte blev någon vanlig båttur i helgen.

Pojkvännen hade nämligen bestämt sig för att fria till mig. Och det gjorde han mitt i lördagens 35-gradiga eftermiddagshetta, på knä, i aktern på båten i Watsons Bay efter en magnifik seafoodlunch.

Jag sade inte ja. Jag sade "Of course I will" och sedan kunde vi inte sluta skratta. Vi drack Veuve och livet har nog aldrig känts så underbart och verkligt/overkligt på samma gång.

Vi ska alltså gifta oss. Jag ska bli en fru. Hans fru. Eller med tanke på var jag befinner mig, mer troligt hans missus.

Han gav mig diamanten från sin farmor Leilas vigselring att sätta i en egendesignad ring, och en enkel silverring att ha under tiden.

Den stora frågan när man kommer från olika sidor av klotet är dock VAR vi ska gifta oss? Innan Andy och jag har det samtalet så tänkte jag att ni skulle få komma till tals. Rösta i högerspalten på vilket alternativ du tycker passar bäst.

5 comments:

Anonymous said...

Man får gratulera! Kikar in på bloggen då och då, så det var skoj att läsa om ett frieri. :)

Röstade på Phi Phi, det lät nästan mest romantiskt att åka tillbaka dit. :)

Amanda said...

Ååå grattis!

Haren said...

Men grattis!

Lotten said...

Va roligt! Grattis!

Anonymous said...

jag röstar på phi phi eller australien eller villnäset en varm sommar dag!