Wednesday, April 15, 2009

På tal om scrunchies




Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag hade pengar kvar på kontot när jag fick lön. Unheard of.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Satt på bussen och tänkte på att det alltid borde vara skollov eftersom det tar hälften så lång tid att komma till jobbet då.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Stod i snabbkassan på Woolie's och förbannade tjockisen framför mig som hade minst 30 items, inte 10 som är maxgränsen. Jag höll på att svimma av hunger och var därför tvungen att slita åt mig en marshmallowhotcrossbun och trycka i mig för att ej svimma. Den var sjukt god.
Det sista du sa högt: Is it really cold in here today?
Det senaste någon sa till dig: Freezing.
Vad har du druckit idag: Long black med lättmjölk, vatten och grönt te.
Vad var det senaste du åt: En Formé French Vanilla yoghurt.
Vad var det senaste du köpte: En mellanblå Ralph Lauren polo shirt till min pappa som fyller år nästa vecka. Han är inte en stekare, han bara råkar gilla sådana tröjor. Och så är han väldigt fin i blått.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Brunlaserad på ena sidan och vit på den andra.
Vad är det för väder hos dig nu: Strålande sol, klarblå himmel och 26 grader. Höst i Sydney.
Godaste glassmaken: Pistasch FTW!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja.
Drömmer du mardrömmar: Ja fast mest när jag ätit en massa vitlök.
Trivs du med ditt jobb: Nej, men jag vantrivs inte heller och det känns så b att klaga just nu. Man ska fan vara glad att ha ett jobb öht, känner massor av folk som fått sparken nyligen.
Favoritklädsel: Svårt, beror på dagsformen, det jag har på mig i dag (se nedan) gillar jag. Kanske skulle det bli ännu bättre med en kjol och tjocka ullstrumpbyxor i stället för jeans och så boots och mc-skinnjacka. Jag gillar också bikini för det betyder att jag antingen är på båten eller stranden och att det är varmt.
Favoritlåt just nu: The River med Bruce.
Vad ser du om du tittar till höger: En vit vägg, några pärmar, en telefon och en turkos hårsnodd (obs ej scrunchie).
Vad gör dig glad just nu: Att jag ska gifta mig med min favvoperson i hela världen.
Vad ska du göra härnäst: På möte i eftermiddag, träna efter jobbet och äta tacos till middag. I love tacos.
Höger eller vänsterhänt: Höger, och mina tre armbrott på olika delar av vänsterarmen har gjort att jag ibland till och med glömmer att jag har en vänsterhand som går att använda.
Humör just nu: 7 på en skala 1-10
Favoritgodis: Snusmumrikar, sura rosa puffar, häxvrål, salta lakritskulor, colaflaskor, sura colanappar, zoo, rosa hårda kulor, skumsvampar och i princip allt annat underbart svenskt lösgodis som inte går att köpa i Oz.
Kläder just nu: Svarta Nudie High Kai, vit v-ringad oversize t-shirt, kedjor runt halsen och vita Keds.
Sommarplaner: Tyvärr så är ju sommaren på min sida klotet över, men nästa sommar planerar jag att åka på bröllopsresa till Lord Howe, Sydafrika eller Hawaii. Och så får jag ju lite svensk sommar på bröllopet i juli thank God.
Hur många kuddar sover du med: Tyvärr bara två. Vill ha tre men får inte för A. Allrahelst vill jag bygga upp som ett rymdskepp av kuddar runtomkring mig när jag sover men detta händer nuförtiden bara när jag är ensam hemma.
Spelar du något instrument: Yes, är grym på gitarr! I Rockband.
Morgon eller nattmänniska: Natt. Alltid natt. Tyvärr passar det ganska dåligt med ett dagtidsjobb.
Vad är viktigast för dig: Rättstavning, grammatik och korrekt meningsbyggnad. Sedan så är det ju rätt trevligt med kärlek, harmoni och lycka också.
Är du kittlig: Vansinnigt.
Snarkar du: Nej.
Stjärntecken: Vädur såklart. Fyllde år i förra veckan och det var nog min sämsta födelsedag på länge. Bästa presenten var ett paket från K innehållande böcker, smågodis och ett flätat skärp jag spanade in i Sthlm i julas. Sämsta presenten en bukett blommor från min blivande svägerska dagen innan vi skulle åka bort. Typexempel på att inte ha tänkt till öht.
Äckligaste insekten: Kackerlacka. Jag hatar kackerlackor med en sällan skådad passion. Kackerlackor får mig att tro att djävulen finns och att helvetet inte alls brinner utan att det är en kackerlacksfylld grotta som syndare hamnar i efter döden.
Längtar du mest efter just nu: Det gamla vanliga: kompisarna i Sverige och att jobba som journalist på heltid.

No comments: