Tuesday, June 28, 2011

It's the small things

Saker som gör mig väldigt glad, nästan upprymd, just nu:

- Att titta på Liv när hon äter små ostbitar. Hur de små knubbfingrarna målmedvetet siktar på en liten bit, plockar upp den med tummen och pekfingret och sakta, sakta för handen till munnen för att sedan smaska förnöjt samtidgt som hon siktar in sig på nästa smula. Ofta hinner hon tappa biten innan den kommer till munnen och det är nästan ännu gulligare. Dör av kärlek till detta barn, särskilt när hon äter ost.

- Att titta på Liv när hon kryper, så himla cool. Värsta grymma krypstilen med mycket schwung i höfterna, och snabbt går det. Hur hon helt plötsligt, mitt i leken, vänder sig om och förflyttar sig med blixtens hastighet till sovrummet och sedan bara sitter där och tar in den nya miljön.

- Tanken på att jag om mindre än två månader kommer att få äta smågodis varje dag i nästan tre veckor.

- Tanken på att jag om mindre än två månader kommer att få hänga med familjen och mina allra finaste vänner.

2 comments:

Anonymous said...

Längtar!!!

Puss K

Anonymous said...

Åh Sverige, det låter helt underbart. Speciellt i augusti. Varma sjöar, kräftskivor, svampplockning och krispig luft på morgonen. Så härligt!