Saturday, March 24, 2012

Fredag. Igen.


Fredag. Igen., originally uploaded by ALIFEINOZ.

Ligger på en madrass på golvet i Livs rum och lyssnar på hennes gnyende, väsande andetag. A tycker att det är overkill men jag sover alltid i hennes rum när hon är sjuk. För det går inte att ha henne i vår säng, hon kan helt enkelt inte sova med oss. Gillar väl sitt eget space kan man tänka.

Jag har ett ganska så problematiskt förhållande till det här med barnets sjukdom. Fixar det liksom inte. Jag som i alla andra lägen är lugn, saklig, och inte det minsta hypokondrisk blir alldeles stressad och uppriven när hon är sjuk. Bästa T sade att det nog beror på att jag själv varit så nära döden, och det ligger nog mycket i det.

I alla fall, nu håller vi tummarna för en lugn natt, utan krupp.

I morgon bitti kommer en städerska som ska putsa och feja i fyra timmar (superlyx, svart arbetskraft) för på måndag morgon landar mina föräldrar i Sydney. För alla vet ju att man måste ha ett skinande rent hem när ens arma moder kommer på besök.

1 comment:

Emma said...

Så där har jag också alltid gjort.Man vill vara nära när de är sjuka.Inget konstigt alls...